Kilka lat temu, z wielkim hukiem ogłaszano plany budowy terminalu multimodalnego w pobliżu Rybnika Towarowego. Miała to być inwestycja nie tylko zapewniająca miejscowe miejsca pracy, ale również ograniczająca obciążenie śródmieścia Rybnika ciężkim transportem kołowym. Niestety, pomysł ten nie przetrwał próby czasu i został ostatecznie zapomniany.
Temat powstania tego terminalu poruszaliśmy na naszych łamach już w 2018 roku. Wówczas podpisano list intencyjny między Miastem Rybnik a PKP S.A., co zapowiadało ważny krok ku realizacji tej inwestycji. Plan zakładał stworzenie terminalu multimodalnego w bliskim sąsiedztwie stacji Rybnik Towarowy.
Według pierwotnej koncepcji, na obszarze około 20 ha, w bezpośredniej bliskości stacji kolejowej Rybnik Towarowy, miały powstać nowoczesne obiekty infrastruktury magazynowo-logistycznej oraz sam terminal. Lokalizacja była dobrze przemyślana, gdyż teren przyszłej inwestycji leżał pomiędzy dwoma kluczowymi węzłami na drodze Racibórz-Pszczyna – węzłem Chwałowickim i węzłem Wodzisławskim.