Zdumiewającą kampanię promocyjną, która ma na celu przypomnienie mieszkańcom o atrakcyjnej ofercie komunikacji miejskiej, prowadzi Rybnik. Ciekawostką jest to, że podróżnicze inspiracje kampanii dotyczą miejsc tak odległych jak Paryż czy Meksyk, co w pierwszej chwili może wydawać się zaskakujące. Niemniej jednak, te egzotyczne destynacje znajdują się nie tylko poza granicami kraju, lecz także są integralną częścią samego Rybnika, w postaci nazw dwóch dzielnic.
Wyobraźmy sobie sytuację, gdy dysponujemy jedynie jedną złotówką w kieszeni. Wydawać by się mogło, że z takim budżetem jesteśmy skazani na pozostanie w miejscu. W Rybniku jednak, za tę właśnie kwotę można odbyć ekscytującą podróż do… Meksyku i Paryża.
Nie ma tu mowy o Meksyku jako państwie w Ameryce Północnej czy Paryżu będącym stolicą Francji. W kontekście kampanii rybnickiej, chodzi o dwie lokalne dzielnice, które dumnie noszą te nazwy. Miasto wykorzystuje je w swojej kampanii mającej na celu promowanie oferty Komunikacji Miejskiej Rybnika. W ramach tej oferty, wprowadzonej ponad rok temu, przejazd autobusem do trzech przystanków wynosi zaledwie 1 zł.
Kampania korzysta z różnych form promocji, m.in. plakatów i billboardów, które możemy spotkać w wielu miejscach publicznych, np. przy przystankach autobusowych. Podróże do „rybnickiego” Meksyku i Paryża są prezentowane w sposób aluzyjny i humorystyczny – mariachi w sombrero z gitarą zachęcają do odwiedzenia Meksyku, a symbol Paryża – wieża Eiffla – kusi do podróży do francuskiej dzielnicy.
Władze Rybnika zaznaczają, że istota kampanii nie ogranicza się tylko do promocji tanich przejazdów komunikacją miejską. Ma ona również ambicję inspirować mieszkańców do eksplorowania i doceniania uroków swojego miasta.