W ostatnim czasie w całej Polsce można zaobserwować niepokojący trend. Mianowicie w sporej ilości miejscowości w Polsce po prostu brakuje cukru w sklepach. Przede wszystkim chodzi o najbardziej znane supermarkety w Polsce, takie jak Biedronka. Z powodu tego, że niektórzy klienci mają problem z zakupem cukru, a w sklepach, gdzie powinien stać ten produkt zastają jedynie puste pułki, to niektóre sieci sklepów postanowiły wprowadzić ograniczenia co do ilości zakupionego cukru na jeden paragon. Z reguły tym limitem jest ilość 10 kg cukru.
Problem z cukrem w rybnickich supermarketach
O tym, że mieszkańcy Rybnika również padli ofiarą sztucznie wywołanej paniki i co za tym idzie niedoboru cukru w sklepach, jako pierwsi poinformowali mieszkańcy w mediach społecznościowych. Zaznaczali oni, że chcąc zrobić normalne zakupy nie mogli kupić nawet jednego kilograma cukru, ponieważ po prostu go nie było w asortymencie sklepu. Co stoi za przyczyną braku cukru w sklepach?
Dlaczego w sklepach brakuje cukru?
Wydaje się, że powodów, dla których to właśnie cukru brakuje w sklepach spożywczych jest kilka. Przede wszystkim chodzi o sztuczne ograniczanie dostępności tego produktu poprzez wywoływanie paniki przez samych klientów. Otóż dodając zdjęcia w internecie o pustych półkach oraz informacje o problemach z cukrem, inni ludzie chcąc uniknąć takich sytuacji po prostu jadą do sklepu i kupują ogromne ilości tego produktu. To powoduje, że wytwarzają się opóźnienia w dostawie, półki są puste i należy czekać na dostawę.
Kolejnym powodem jest również na pewno to, że obecnie jest sezon na przetwory. Oznacza to, że w wielu gospodarstwach domowych są robione zapasy kompotów, dżemów i innych domowych wyrobów. A przy takich pracach zawsze zapotrzebowanie na cukier jest nieco większe niż w pozostałych częściach roku.
Na koniec warto wspomnieć, że powodem takiej a nie innej sytuacji z cukrem może być to, że jego cena wciąż rośnie, a supermarkety mogą zaoferować nieco niższe ceny. Dlatego w takich sklepach zakupy robią nie tylko klienci indywidualni, którzy chcą zakupić cukier na potrzeby gospodarstwa domowego, ale pojawiają się tam również przedsiębiorcy, którzy następnie oferują ten zakupiony cukier w swoich punktach sprzedaży.