Budowa drugiego odcinka Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna znacząco przekroczy pierwotne założenia finansowe

Planowane koszty realizacji drugiego etapu prac budowlanych przy projekcie Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna, gwałtownie wzrosły. Obecne prognozy wskazują na sumę w wysokości 350 milionów złotych, a to jeszcze nie koniec możliwych korekt. Taka decyzja została zatwierdzona na dzisiejszym posiedzeniu rady miejskiej, która pozwoliła na zwiększenie wydatków o dodatkowe 26,6 milionów złotych.

Pierwsze szacunki kosztów zakończenia budowy obwodnicy Racibórz-Pszczyna, które powstały w 2023 roku, zakładały wydatek na poziomie 200 milionów złotych. W rzeczywistości okazało się to zdecydowanie za niskie i najniższa z ofert zgłoszonych w przetargu przewyższała od początku tę kwotę o 68 milionów złotych. To spowodowało, że musiano poszukać dodatkowych środków na finansowanie budowy tej kluczowej dla regionu drogi.

W kwietniu 2023 roku pojawiło się pytanie dotyczące tego, jakie konsekwencje będą musiały ponieść inne inwestycje w Rybniku, aby sfinansować drugi etap Drogi Regionalnej R-P? W odpowiedzi na to, w wieloletniej prognozie finansowej zostało określone, które projekty otrzymają mniejsze środki finansowe.