Centrum Handlowe Focus Park w Rybniku zaprasza do udziału w konkursie na projekt muralu, który upamiętni bogatą historię lokalnego browaru. Mural ma powstać w centralnym punkcie miasta – przy ulicy Kraszewskiego. Dla autora najlepszego projektu przewidziana jest nagroda pieniężna w wysokości 10 tysięcy złotych.
Konkurs jest elementem kampanii #Rybniczanie, realizowanej przez Centrum Handlowe Focus Park. Kampania ta ma na celu przypomnienie mieszkańcom miasta o browarniczej tradycji miejsca, gdzie obecnie znajduje się centrum handlowe. Konkurs na projekt muralu rozpoczął się 7 sierpnia, a zgłoszenia można nadsyłać do 15 września.
Po zakończeniu nadsyłania propozycji, projekty zostaną ocenione przez specjalną komisję konkursową. W jej skład wejdą: entuzjastka lokalnej historii – Małgorzata Płoszaj, przedstawiciel Urzędu Miasta Rybnika, ambasador projektu #Rybniczanie – Mateusz Banaszkiewicz (z Kabaretu Młodych Panów), były pracownik rybnickiego browaru, przedstawiciel agencji Wnuk Consulting (organizator konkursu), osoba która wykona mural, Ewa Kulik z Muzeum im. o. E Drobnego, przedstawiciel Focus Park i Miejski Konserwator Zabytków.
Według Olgi Rutowicz, manager marketingu Focus Park, najciekawsze projekty zostaną poddane ocenie społeczności w mediach społecznościowych Focus Park. To mieszkańcy Rybnika wybiorą ten projekt, który najbardziej im się podoba. Głównym celem konkursu jest znalezienie projektu, który w sposób kreatywny i atrakcyjny wizualnie odzwierciedli historię browaru, podkreślając jego znaczenie kulturowe i historyczne na tle współczesności.
Idealny projekt powinien zawierać elementy związane z historią browarnictwa w Rybniku – istotne postacie, wydarzenia, proces produkcji piwa itp. Kolorystyka powinna być stonowana, nawiązująca do barw związanych z piwem, naturą i tradycyjnymi technikami browarniczymi. Niezbędne jest również uwzględnienie logo Focus Park.
Mural będzie kolejnym elementem unikalnej przestrzeni miejskiej Rybnika. Wcześniej miasto upamiętniło już na murach m.in.: słynną pianistkę Lidię Grychtołównę oraz położną Annę Kozub, która przez 56 lat pomagała rybniczanom przychodzić na świat. Mural związany z browarnictwem dodatkowo podkreśli edukacyjną rolę takich realizacji.
Szczegóły konkursu są dostępne na stronie internetowej Focus Park, w zakładce Rybniczanie.