Przywrócenie bezpieczeństwa wody pitnej na ulicy Tęczowej w Rybniku po awarii

Dnia 23 lutego, niespodziewany incydent związany z awarią studni spotkał mieszkańców ulicy Tęczowej w Rybniku. Zgłoszenia o problemach nadeszły w godzinach popołudniowych, kiedy to system regulujący poziom pH wody przestał działać prawidłowo. Szybka reakcja Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji (PWiK) umożliwiła natychmiastowe odcięcie zasilania i przystąpienie do naprawy awarii.

Następnie PWiK podjęło decyzję o przeprowadzeniu płukania sieci wodociągowej oraz wykonaniu analiz laboratoryjnych jako środek ostrożności. Te działania miały miejsce w budynkach zlokalizowanych na terenach dotkniętych problemem. Obecnie tylko dwa obiekty, przy ulicy Tęczowej 1 i 3 Maja 19, nadal czekają na sprawdzenie parametrów wody.

Wyniki badań pobranych próbek wody dla reszty lokalizacji na ulicach: Tadeusza Kościuszki, Dworcowej, Miejskiej, Piłsudskiego, 3 Maja oraz Bolesława Chrobrego pokazują, że parametry wody są prawidłowe. Możemy zatem z całą pewnością stwierdzić, że woda jest zdatna do spożycia.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, mieszkańcy mogą skontaktować się z dyspozytorem PWiK pod numerem 32 43 280 19, aby uzyskać wszelkie niezbędne informacje.